Skargi i wnioski
Rozpatrywanie skarg i wniosków
Przedmiot skargi i wniosku
przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw,
przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony, lepszego zaspokojenia potrzeb ludności,
o tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna,
skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą,
od postępowań w sprawie skarg i wniosków nie są pobierane żadne opłaty.
W jaki sposób można przekazać skargę lub wniosek ?
skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu,
w razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie; w protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy,
skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Ile czasu trwa rozpatrzenie skargi lub wniosku ?
skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca,
o każdym przypadku niezałatwienia skargi w wyżej określonym terminie, organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia,
w razie niemożności załatwienia wniosku w wyżej określonym terminie organ obowiązany jest w tym terminie zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia wniosku,
jeżeli skarga została skierowana do niewłaściwego organu, organ ten ustala organ właściwy do jej rozpatrzenia i niezwłocznie, nie później niż w ciągu siedmiu dni, przekazuje mu skargę, zawiadamiając o tym skarżącego, albo wskazuje mu właściwy organ,
jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Informacja o dniach i godzinach przyjęć w sprawie skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Radomsku
Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Starostwa Powiatowego w Radomsku podlegają ewidencji w centralnym rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez Wydział Organizacyjny.
Koordynatorem rozpatrywania skarg i wniosków jest Sekretarz Powiatu.
Komórką organizacyjną wyznaczoną do przyjmowania skarg i wniosków jest:
Wydział Organizacyjny- Biuro Obsługi Klienta znajdujące się na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Radomsku, ul. Leszka Czarnego 22, 97-500 Radomsko, tel. 44/6834509.
Starosta i Wicestarosta przyjmują w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek, w godzinach 13.00–16.30.
Jeżeli czwartek jest dniem wolnym od pracy, mieszkańcy są przyjmowani w następnym dniu roboczym. Istnieje możliwość zapisu telefonicznego pod numerem: 44/6828409 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@radomszczanski.pl
Przy Radzie Powiatu Radomszczańskiego działa Komisja skarg, wniosków i petycji. Zadaniem Komisji jest analizowanie i opiniowanie skierowanych do Rady Powiatu Radomszczańskiego skarg na działalność Starosty, Zarządu Powiatu i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, wniosków i petycji składanych przez obywateli.
Obsługą zajmuje się Biuro Rady Powiatu, tel. 44/6851332
Przewodniczący Rady Powiatu Radomszczańskiego przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek, w godzinach 15.00 – 16.00. Jeżeli czwartek jest dniem wolnym od pracy, mieszkańcy są przyjmowani w następnym dniu roboczym w godzinach 14.30-15.30. Istnieje możliwość zapisu telefonicznego pod numerem: 44/6851332 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: rada@radomszczanski.pl
Gdzie złożyć skargę, wniosek ?
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
pisemnie za pośrednictwem poczty na adres:
Starostwo Powiatowe w Radomsku
ul. Leszka Czarnego 22
97-500 Radomsko lub
osobiście
Biuro Obsługi Klienta- parter
Starostwo Powiatowe w Radomsku
ul. Leszka Czarnego 22
97-500 Radomsko
za pomocą faksu 44/6834335
poczty elektronicznej e-mali: starostwo@radomszczanski.pl
elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /sradomsko/SkrytkaESP;
ustnie do protokołu.
Podstawa prawna:
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.
Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r.
Ustawa o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Statut Powiatu Radomszczańskiego
Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Radomsku.
Na mocy art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
email: admin@radomszczanski.pl tel.:44 6858999 fax: 44 6834335 , w dniu: 29‑04‑2014 09:11:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|