Informacja dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami Starostwie Powiatowym w Radomsku


Alternatywny tekst z opisem obrazu.

Starostwo Powiatowe w Radomsku przykłada szczególną wagę do zapewnienia jak najlepszej obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami. W budynku usunięto bariery architektoniczne i wprowadzono szereg udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Koordynatorem do spraw dostępności jest Anna Gaik – Ślęzak pok. 316 (trzecie piętro ) tel. 446858924, gaik@radomszczanski.pl  Możliwość wjazdu na piętro windą lub obsługa klientów na parterze
w Biurze Obsługi Klienta.

Adres: budynek Starostwa Powiatowego w Radomsku mieści się pod adresem 97-500 Radomsko, ul. Leszka Czarnego 22, powiat radomszczański, województwo łódzkie. Budynek jest pięciokondygnacyjny.

Parking: przed wejściem do budynku oraz z tyłu za budynkiem znajduje się bezpłatny parking. Liczba miejsc parkingowych 98, z tego 69 miejsc znajduje się przed budynkiem, w tym 3 miejsca parkingowe przeznaczone wyłącznie dla osób z niepełnosprawnościami oraz 29 miejsc z tyłu budynku. Miejsca parkingowe przeznaczone wyłącznie dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się bezpośrednio przed wejściem głównym do budynku. Są oznaczone na niebiesko. Możliwość wejścia z poziomu ulicy. Od miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami do wejścia do budynku odległość wynosi ok.16 metrów (poruszając się podjazdem przeznaczonym dla osób na wózkach inwalidzkich). Pamiętaj o zabraniu karty parkingoweji umieszczeniu jej za szybą pojazdu.

Pies asystujący: Zapewnia się możliwość wejścia do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i ważnym zaświadczeniu o szczepieniu. Zapewniamy wodę dla zwierzaka.

Wejście główne do budynku: wyposażone jest w specjalny podjazd wraz z rampą w postaci barierek ułatwiających poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Do wejścia głównego prowadzą też schody oznaczone listwą ostrzegawczą. Liczba stopni 2. Przy podjeździe,po prawej stronie od wejścia do budynku, znajduje się stojak na rowery. Po prawej stronie wejścia głównego na wysokości 96 cm od podłoża znajduje się zewnętrzny element przywoławczy. Nad drzwiami wejściowymi został zamontowany nadajnik do aplikacji YourWay, powiadamiającej klienta na urządzenia mobilne o tym gdzie znajduje się na terenie urzędu. Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie. Są przezroczyste i oznaczone kontrastowo żółtymi pasami naklejonymi na drzwi na dwóch wysokościach. Drzwi mają 1 metr szerokości. Zaraz za nimi w odległości ok. 150 centymetrów są drugie przezroczyste drzwi o szerokości 1 metra, oznaczone kontrastowo żółtymi pasami naklejonymi na drzwi na dwóch wysokościach. Drzwi otwierają się automatycznie.

Przestrzeń za wejściem: na parterze, po prawej stronie jest czytelna, w kontrastowych kolorach tablica informująca o rozkładzie pomieszczeń w Starostwie. Po lewej stronie, na ścianie znajduje się defibrylator. Na podłodze są zamontowane pola uwagi, pasy naprowadzające. Na wprost znajduje się oznaczone Biuro Obsługi Klienta. Tutaj możesz skorzystać z pomocy pracowników Biura Obsługi Klienta. Blat nie jest obniżony, ale przy wejściu, po lewej stronie dostępny jest stolik do wypełniania dokumentów.

W Biurze Obsługi Klienta możesz skorzystać z pętli indukcyjnej oraz bezpłatnej usługi wideotłumacza dla osób głuchych. Nie trzeba się wcześniej umawiać. Jak to zrobić? Gdy wejdziesz do budynku na wprost znajduje się Biuro Obsługi Klienta. Tam poinformuj pracowników, że potrzebujesz wideotłumacza. Na przykład możesz mieć przy sobie kartkę „Chcę skorzystać z wideotłumacza”. Trzeba będzie chwilę poczekaći zostanie uruchomiona usługa wideotłumacz. Usługa jest świadczona w poniedziałek, wtorek, środę, piątek w godzinach od 8:00 do 15:30,w czwartek od 8:00 do 16:30

W wyjątkowych przypadkach obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami odbywa się na parterze budynku w Biurze Obsługi Klienta lub w Referacie ds. Zdrowia i Polityki Społecznej pokój numer 22 i 23.

Jeśli charakter sprawy wymaga obecności merytorycznego pracownika zostaje on powiadomiony o takiej potrzebie. Pracownik z danej komórki organizacyjnej udaje się na parter budynku w celu kompleksowego obsłużenia klienta.

Pętle indukcyjne: znajdują się w Biurze Obsługi Klienta na parterze oraz w Wydziale Geodezji pokój 220 na drugim piętrze.

Ciągi poziome: pomieszczenia znajdują się na pięciu poziomach: parter, 1, 2, 3, 4 piętro. Korytarze mają szerokość ok. 150 centymetrów, i nie mają różnicy poziomów. Na każdym poziomie, wchodząc do windy, po lewej stronie, na ścianie na wysokości 100 cm od powierzchni podłogi znajdują się tablice tyflograficzne informujące o rozkładzie pomieszczeń oraz o dostępnej aplikacji YourWay, powiadamiającej klienta na urządzenia mobilne o tym gdzie znajduje się na terenie urzędu. Na 4 piętrze, przy klatkach schodowych, zamontowane są 2 ratunkowe krzesła ewakuacyjne. Na korytarzach znajdują się pola uwagi. Pomieszczenia są oznakowane, w tym również alfabetem Braille’a.

Ciągi pionowe: możesz dostać się na poszczególne kondygnacje za pomocą schodów lub skorzystać z windy. Winda znajduje się w budynku. Jeśli chcesz skorzystać z windy kieruj się na prawo od wejścia głównego. Zaraz po prawej stronie jest winda umożliwiająca poruszanie miedzy piętrami. Kabina windy ma głębokość 140 centymetrów i szerokość 120 centymetrów. Panel zewnętrzny służy przywołaniu windy i jest po prawej stronie drzwi, na wysokości ok. 94 centymetrów. Panel wewnętrzny służy do wyboru kondygnacji i wchodząc do kabiny jest po prawej stronie. W windzie są komunikaty głosowe.

Schody: głębokość stopnia ok. 27, 5 centymetra, wysokość stopnia ok.18 centymetrów, szerokość stopnia ok. 119 centymetrów. Schody na pierwszym i ostatnim stopniu są oznaczone nakładkami antypoślizgowymi w kontrastowym kolorze. Poręcze schodów mają nakładki z alfabetem Braille’a.

Łazienka: na parterze budynku znajduje się ogólnodostępna toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaraz za wejściem głównym skieruj się w prawo i po lewej stronie korytarza znajduje się oznaczona toaleta. Nie ma przeszkód w postaci schodów, progów, aby się do niej dostać. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów. Na ścianie zamontowane są poręcze oraz wewnętrzny element przywoławczy (alarmowy).

W Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa oraz na stronie powiatu są dostępne informacje o działalności Starostwa, w tym nagranie w polskim języku migowym oraz  informacje w tekście łatwym do czytania i informacja o rozkładzie pomieszczeń.

Udostępniona jest usługa na elektronicznej platformie usług administracji publicznej, która daje możliwość załatwiania spraw administracyjnych (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do urzędu.

Adres skrytki na ePUAP to: /sradomsko/SkrytkaESP

Informacja wytworzona przez:
Anna Gaik-Ślęzak , w dniu:  19‑10‑2023 12:52:11
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Dariusz Staszczyk
email: admin@radomszczanski.pl tel.:44 6858999 fax: 44 6834335
, w dniu:  08‑05‑2019 14:36:11
Data ostatniej aktualizacji:
29‑11‑2023 11:26:17
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie